• Főoldal
  • Láttad már a 12 majmot?

    Szerző: dudicsek 2010.05.16. 23:28 ( szólj hozzá )
    Címkék: bruce willis brad pitt terry gilliam 12 majom twelve monkeys la jetée chris marker láttad már a 12 majmot?

    Ha nem, akkor mindenképpen nézd meg, rendezte Terry Gilliam, szereplők Brad Pitt, Bruce Willis, Madeleine Stowe (őt honnan ismerjük még???). Nesze, linkek:

    http://port.hu/12_majom_12_monkeys_(twelve_monkeys)/pls/fi/films.film_page?i_topic_id=2&i_film_id=2&i_city_id=-1&i_county_id=-1

    http://www.imdb.com/title/tt0114746/ nem hiába áll 8.1-en, na

    (offtopic: imdb miért ismeri fel a betűvel leírt számot, port.hu miért nem?)

    És akkor most azokhoz fordulok, akik már túl vannak rajta.

    Mert igazából nem erről a filmről akarok pötyögni. Élményt akarok megosztani, hűűűha. Én, magamat filmes cuccokban viszonylag jólértesültnek gondoló (HEHH mekkora tévedés) alantas kis lény e hét csütörtökén hatalmasat koppantam. Terry Gilliam persze még mindig zseni meg ilyesmi a szememben, de amióta láttam egy bizonyos kisfilmet, már nem annyira. Naiv voltam, hogy azt hittem, az egész 12 majom-alapsztori az ő kis furmányos fejéből pattant ki?

    Szóval csütörtökön múzeumban jártam, ahol moziztam. Le Jetée. Film - gyönyörűséges, szuggesszív állóképekből. Tátott szájjal lestem, a felirat hiánya ellenére (khkhm igen, az nem árt, újabban döcög az angolom) teljesen magába szippantott az egész. És annak ellenére, hogy már az elején felhívták a figyelmemet a 12 majommal való rokonságára, mégiscsak megvolt az a bizonyos katartikus pillanat, a semmihez sem hasonlítható érzés, amikor kigyúl a kis villanykörte, a nagy ráismerés az utolsó képeknél: Jéééézusom, ez AZ! Hiába ismerem a 12 majom sztoriját, a Le Jetée ugyanakkorát bokszolt a gyomromba, ha nem nagyobbat, mint Gilliam annak idején.

    Tessék megnézni. Nyiss ablakot, végy mély lélegzetet, helyezkedj kényelembe és éld át:

     

    A bejegyzés trackback címe:

    https://szeretemafilmet.blog.hu/api/trackback/id/tr272008824

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

    Nincsenek hozzászólások.

    tömeg film művészet ?!

    Kapja be a sznob kultúrember meg a csámcsogó plázamozis. Én szeretem a filmet, nézek, amit akarok, tetszik, ami jó.

    Friss topikok

    • Zsoca87: Szia! Nézz rá a mi blogunkra is: :) kilencesterv.blog.hu/ (2010.06.07. 10:26) Ihaj!

    Linkblog

    Archívum

    Blog.hu-ra alkalmazta: a Blog.hu Sablonok a Népkertben.
    süti beállítások módosítása